Veelgestelde vragen

1.Betalen

We bieden de volgende betalingsmogelijkheden aan:
Mollie (Betere betalingen)

Met Mollie kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internet bank ierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
Kijk voor meer informatie op de website van Mollie.
Betaalmethodes Tarieven per transactie:
[iDEAL] iDEAL € 0,29
[Bancontact] Bancontact € 0,49
[GiroPay] GiroPay 1,7%
PayPal 4%

PayPal
U betaalt elektronisch via PayPal. U betaalt met uw eigen e-mailadres en wachtwoord. Met deze betaalmethode kunt u dus ook betalen met uw creditcard zoals Eurocard en Visa. Kijk voor meer informatie op de website van PayPal. Bij PayPal betalingen betaald u 4% transactiekosten.

Vooruitbetaling
Als u kiest voor vooruitbetaling dan krijgt u na het afronden van uw bestelling per mail een order bevestiging met daarin alle noodzakelijke gegevens voor de betaling. Bij vooruitbetaling duurt het doorgaans langer voordat uw betaling aan ons wordt bevestigd. Houdt u dus rekening met een wat langere doorlooptijd.
We zorgen ervoor dat het juiste rekeningnummer op uw factuur komt te staant.
Let op: vergeet niet uw bestelnummer te vermelden bij de betaling!

Betaling vanuit het buitenland
Voor het betalen buiten Nederland heeft onze IBAN en BIC gegevens nodig.
U ontvang via de e-mail een factuur met onze gegevens.
We zorgen ervoor dat het juiste rekeningnummer op uw factuur komt te staan.
Let op: vergeet niet uw bestelnummer te vermelden bij de betaling!

Contante betaling
Een contante betaling is uitsluitend mogelijk na afspraak en bij afhalen in Hengelo ov.

2.Verzending

Alle bestellingen worden verzonden met GLS Pakketpost / PostNL Pakketpost en met GLS Briefpost en PostNL Briefpost.
Levertijd als het door u bestelde artikel op voorraad is dan is de gemiddelde levertijd 2 werkdagen.
Houdt u er rekening mee dat Post niet altijd in het weekend wordt bezorgd.
Indien het door u bestelde artikel niet op voorraad is dient u rekening te houden met een gemiddelde levertijd van 5 werkdagen.
In sommige gevallen is het door u bestelde artikel tijdelijk uitverkocht en zal u rekeing moeten houden met een langere levertijd.
U kunt altijd op elk moment uw orderstatus opvragen via deze website of u kunt contact opnemen met onze klantenservice.

Verzendwijze
Geplaatste bestellingen worden verstuurd met GLS Post of PostNL.
Artikelen worden altijd in een beschermende envelop of in een om doos verzonden.
De meeste artikelen zult u op de gebruikelijke wijze ontvangen.

Op het moment dat wij uw bestelling verzenden ontvangt u een verzendmelding.
Hierin vindt u een nummer waarmee u de verzendstatus kunt nazien via Track en Trace van GLS Post of PostNL.
Bij de artikelen die niet door uw brievenbus passen, zal de dienstdoende GLS Post of PostNL-Mederwerker bij u aanbellen en wordt het pakket aan u overhandigd.
In andere gevallen zal u gevraagd worden te tekenen voor ontvangst.

3.Verzendkosten

Verzendkosten Nederland GLS of PostNL:
0 - 1kg €5,99 DPD Post enveloppen en brievenbus-pakketten,
5 - 10kg €8,60 DPD Post aangetekend.

België en Duitsland:
0 - 1kg €6,50 DPD Post
1 - 5kg €9.62 DPD Post
5 - 10kg €13- DPD Post

4.Levertijden

Bestel je op werkdagen voor 12.00 uur wordt uw bestelling binnen 2 werkdagen geleverd.
Satreparatie.nl zal haar uiterste best doen om de bestelde artikelen binnen 2 - 5 werkdagen na uw betaling bij u te laten bezorgen.
Houdt u er rekening mee dat bij betaling d.m.v. overboeken er minimaal een dag overheen gaat voordat de betaling bij ons binnen is!
Leveringen buiten Nederland worden meestal binnen 3-10 werkdagen geleverd.

5.Pakket bij ontvangst controleren

Wij verzoeken u om bij ontvangst het pakket te controleren op eventuele transportschade. Wij vragen u schade te melden binnen 24 uur na ontvangst van het pakket. Dit i.v.m. ons recht tot reclameren van transportschade bij onze transporteur. Bij een schademelding is het noodzakelijk dat er foto's worden gemaakt van de schade, deze dienen dan als bewijs. Zonder bewijs kunnen wij de schade niet vergoeden.

5.Bestelling zelf afhalen

Ophalen/afhandelen in Hengelo is mogelijk.
U kunt uw producten alleen af komen halen als de producten daadwerkelijk van te voren via de site zijn besteld.(Ook wij moeten zorgen dat de producten op het afhaal adres klaar staan).
Omdat we veel producten niet direct in Hengelo op voorraad hebben, dus je bestelling komt uit groothandel magazijn je kan onze afleveradres kiezen. Helaas je draagt hierbij zelf de verzendkosten.

Bestellingen dienen na de melding dat deze klaar staat binnen 7 dagen (1 week) te worden afgehaald. Na 7 dagen en geen bericht van de klant kunnen wij deze order annuleren.

Zodra uw bestelling voor u klaarstaat nemen wij telefonisch of via de mail contact met u op voor een afspraak. Maandag tot en met vrijdag 11 uur - 21 uur. Zaterdag 19 uur - 20 uur.

Afhaaladres: Sat Reparatie, Palestrinastraat 72 , 7557SX Hengelo, Overijssel

6.Omruilen – Retourneren

Je hebt een afkoelperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen bestelde producten te retourneren.

Alle retouren dienen schriftelijk aan Sat Reparatie kenbaar te worden gemaakt. Dit kan eenvoudig via [ e-mail ]. Je dient in de schriftelijke annulering in ieder geval je volledige naam en factuurnummer te vermelden.

Producten kunnen alleen geretourneerd worden indien ze in een zo oorspronkelijke mogelijke staat verkeren en onbeschadigd zijn. Indien mogelijk altijd in de originele verpakking retour sturen. Je draagt hierbij zelf de kosten van de retourzending. Annuleer je een bestelling nadat deze al is verzonden, dan zal je de zending retour moeten sturen waarbij je ook de kosten van retourzending voor je rekening neemt.

Na goede ontvangst van de retourzending wordt het totale betaalde bedrag van de bestelling binnen 14 dagen terugbetaald op het opgegeven bankrekeningnummer.

Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen hebben wij je IBAN bankrekeningnummer nodig. Klanten buiten Nederland dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van de eigen bank te vermelden. Let op: het rekeningnummer dat je opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarmee de betaling aan Sat Reparatie is gedaan.

Outlet en gebruike onderdelen

We hebben een beperkt aantal outlet of gebruikte onderdelen te koop. U kunt ze als vervanging van uw defecte onderdelen gebruiken. De prijzen zijn voor de toestel zelf, zonder accessoires tenzij we anders vermelden.

Het is niet mogelijk om uw bestelling te retourneren en geld retour te ontvangen. Outlet en gebruike onderdelen hebben geen garantie tenzij we anders vermelden. Indien er iets mis is met het product kunt u alleen direct deze bij ons omruilen.

7.Hoe lang duurt de reparatie?

In de meeste gevallen is uw toestel dezelfde dag gerepareerd. Gelijk daarna krijgt u per e-mail een factuur.
Nadat wij uw betaling hebben ontvangen, wordt uw gerepareerde toestel meteen terug gestuurd.
Wanneer niet duidelijk is wat het probleem van uw toestel is, kan de reparatie wat langer duren.
Let op: we repareren defecte toestellen alleen buiten fabrieksgarantie.
Defecte producten binnen de garantietermijn worden naar de importeur of de fabrikant opgestuurd.

8.Hoe weet ik of de voeding defect is?

Als het lampje op het display bord niet meer brandt, en het apparaat niet meer aan wilt gaan, dan is waarschijnlijk de voeding defect.

8.Onderzoekskosten

De onderzoekskosten worden in rekening gebracht wanneer er geen sprake is van garantie op de reparatie. In deze prijs zijn behandeling - onderzoekskosten, administratie en verzendkosten verrekend.
Wanneer u na een prijsopgave het toestel ongeprepareerd retour gezondene wilt hebben, worden € 30 onderzoekkosten, €8 administratiekosten en € 8,60- verzendkosten in rekening gebracht.

9.Reparatie garantie?

Wij geven een standaard reparatie garantie van 3 maanden op de vervangen onderdelen, tenzij dit anders overeengekomen is bij de reparatie. Deze gaat in vanaf het moment dat de reparatie bij ons voor u klaar ligt. Garantie vervalt wanneer geconstateerd word dat het defect is veroorzaakt door ondeskundig gebruik, hardwarematige of softwarematige aanpassingen, inductie(bliksem), valschade of vochtschade. Als u het toestel zelf open heeft gemaakt vervalt de garantie.

Bij reparaties wordt uitgegaan van de klachten/defecten die op de website zijn vermeld en die door u zijn aangegeven tijdens het aanmelden van uw toestel. De klachten die door u worden omschreven en die op de website vermeld zijn worden uitsluitend gerepareerd, overige defecten die niet zijn aangegeven tijden het aanmelden van de reparatie zullen niet worden gerepareerd.

Probeert u het apparatuur goed uit, mocht de reparatie niet correct zijn uitgevoerd dan kunnen we toestel nog voor het beëindigen van de garantieperiode opnieuw in behandeling nemen. Voordat u het toestel terugstuurt, stuur ons dan eerste een e-mail met een beschrijving van de klachten, wij zullen u zo snel mogelijk een antwoord sturen waar de klachten aan kunnen liggen. U kunt ons ook bellen.

Software problemen en het toestel instellingen vallen niet onder reparatie garantie.

10.Reparatie Prijsopgave

Standaard krijgt u een prijsopgave als de kosten hoger worden dan €70,00 of afhankelijk van de marktwaarde van het apparaat.
Reparatie kosten vooraf in overleg is altijd mogelijk


E-mailadres