Veel gestelde vragen

Hoe kan ik mijn ontvanger opsturen?

Het verzenden van uw ontvanger is uw verantwoordelijkheid. We raden u aan uw pakket verzekerd te versturen met Post NL zeker pakket. U dient het serviceformulier welke op onze site te vinden is in te vullen en met defecte toestel mee te sturen. Zorg ervoor dat u uw ontvanger veilig verpakt. Dat is een veilig gevoel dat uw ontvanger niet beschadigd kan raken tijdens de verzending. Als wij een verpakking moeten vervangen vanwege een onveilige doos zijn wij genoodzaakt extra kosten in rekening te brengen!

Stuur altijd de afstandsbediening met uw defecte toestel mee!
Voor CanalDigitaal ontvangers altijd Smartcard en module mee sturen!
Toestellen met een netvoeding adapter, ook adapter opsturen.
Kabels en handleiding niet meesturen a.u.b.
U kunt de pakket versturen zoals u zelf wilt dus verzekerd of aangetekend.
Let wel op: we kunnen niet verzenden naar een postnl afhaalpunt adres !!!

Hoe lang duurt de reparatie?

In de meeste gevallen is uw toestel dezelfde dag gerepareerd. Gelijk daarna krijgt u per e-mail een factuur. Nadat wij uw betaling hebben ontvangen, wordt uw toestel meteen terug gestuurd. Wanneer niet duidelijk is wat het probleem van uw toestel is, kan de reparatie wat langer duren.

Waar moet ik mijn defecte toestel naartoe sturen?

De adresgegevens kunt u vinden op het serviceformulier en op de contact pagina.

Hoe weet ik of de voeding defect is?

Als het lampje op het display bord niet meer brandt, en het apparaat niet meer aan wilt gaan, dan is waarschijnlijk de voeding defect.

Onderzoekskosten

De onderzoekskosten worden in rekening gebracht wanneer er geen sprake is van garantie op de reparatie.
Wanneer u na een prijsopgave het apparaat ongeprepareerd retour gezondene wilt hebben, worden € 30,- onderzoekkosten, €8,- administratiekosten en € 8,- verzendkosten in rekening gebracht.

Kan ik mijn toestel ook zelf komen brengen?

Ja, dat kan. U dient hiervoor wel een afspraak maken! Maak nu online een afspraak hier

Reparatie garantie?

Wij geven een standaard reparatie garantie van 3 maanden op de vervangen onderdelen, tenzij dit anders overeengekomen is bij de reparatie. Deze gaat in vanaf het moment dat de reparatie bij ons voor u klaar ligt. Garantie vervalt wanneer geconstateerd word dat het defect is veroorzaakt door ondeskundig gebruik, hardwarematige of softwarematige aanpassingen, inductie(bliksem), valschade of vochtschade. Als u de toestel zelf open heeft gemaakt vervalt de garantie.

Bij reparaties wordt uitgegaan van de klachten/defecten die op de website zijn vermeld en die door u zijn aangegeven tijdens het aanmelden van uw toestel. De klachten die door u worden omschreven en die op de website vermeld zijn worden uitsluitend gerepareerd, overige defecten die niet zijn aangegeven tijden het aanmelden van de reparatie zullen niet worden gerepareerd.

Probeert u het apparatuur goed uit, mocht de reparatie niet correct zijn uitgevoerd dan kunnen we de tuner nog voor het beëindigen van de garantieperiode opnieuw in behandeling nemen. Voordat u de toestel terugstuurt, stuur ons dan eerste een e-mail met een beschrijving van de klachten, wij zullen u zo snel mogelijk een antwoord sturen waar de klachten aan kunnen liggen. U kunt ons ook bellen.

Software problemen en ontvanger instellingen vallen niet onder reparatie garantie dus voorkom extra onderzoek en verzendkosten en controleer deze punten goed:

Geen signaal - Tuner 1 of Tuner 2
LNB instellingen zijn mogelijk niet goed ingesteld!
Controleer of er DiSEqC switch voor Tuner 1 of 2 ingesteld zijn.
Satelliet schotel goed uitrichten.
Zenders kopiëren van Tuner 1 naar Tuner 2.

Toestel gaat niet aan
De schakelaar aan de achterzijden controleren.

De afstandsbediening reageert niet meer
Controleer of de batterij nog vol is en een goede kwaliteit heeft.
Verwissel de batterijen een keer onderling.
Gebruik van oplaadbare batterijen kan het probleem zijn.

Defecten zoals niet functionerende software van de ontvanger vallen niet onder onze reparatie garantie!

Betaling, hoe kan ik betalen?

Zodra uw ontvanger klaar is, sturen we u een e-mail. U dient dan de betaling te verrichten. Wanneer uw betaling is ontvangen, sturen we uw ontvanger direct naar u terug. Betaling kan via de bank.

Sat Reparatie is gerechtigd tevoren, of tussentijds gehele of gedeeltelijke vooruitbetaling, dan wel een andere passende vorm van zekerheid te verlangen.

Indien enig factuurbedrag c.q. enige voorschotnota onbetaald is gebleven, heeft Sat Reparatie het recht verdere werkzaamheden op te schorten en toestel niet naar u terug te sturen.

Prijsopgave

Standaard krijgt u een prijsopgave als de kosten hoger worden dan €70,00 of afhankelijk van de marktwaarde van het apparaat. Reparatie kosten vooraf in overleg is altijd mogelijk.

Controle bij ontvangst

Wij verzoeken u om bij ontvangst het pakket te controleren op eventuele transportschade. Wij vragen u schade te melden binnen 24 uur na ontvangst van het pakket. Dit i.v.m. ons recht tot reclameren van transportschade bij onze transporteur. Bij een schademelding is het noodzakelijk dat er foto's worden gemaakt van de schade, deze dienen dan als bewijs. Zonder bewijs kunnen wij de schade niet vergoeden.

Niet ophalen van het apparaten

Na diverse telefoontjes van ons en bij langer dan 2 weken niet ophalen van apparaten, gaan wij ervan uit dat u uw toestel niet meer terug wilt en zal deze in bezit komen van Sat Reparatie (wilt u het apparaat na 2 weken ophalen dan betaalt u 5 euro per week voor de box kosten). U dient contant te betalen bij ophalen van het apparaten.